Kär

Den lille hästen Pixel är min nya kärlek🙂

Började jobba med båda två ponnysarna igår. Eftersom de inte går att leda eller ta på grimma och absolut inte fånga in så står de inne än så länge. Så just nu blir det till att släppa en ponny i taget lös i stallet så det får röra på sig samtidigt som man mockar. Igår var vi fyra personer för att få tillbaka dem i boxen😉

När alla stallsysslor var klara och det var lugnt i stallet så började jag med Pixel. Efter en stund i boxen vågade han lukta på handen, sen på jackan och tillslut nosade åch blåste han mig i ansiktet. Då är det lycka när man känner att han verkligen söker kontakt och är nyfiken med samtidigt lugn. Tillslut fick jag klia och klappa på honom. än så länge bara manken/bogen/halsen men det är ett stort steg i rätt riktining.

Gjorde samma procedur med ”Sippan” men hon var inte lika bekväm med att jag rörde vid henne. Men efter knappt en timme så gick det fint att klappa och klia på henne med. Hon såg riktigt förvånad ut över att det faktiskt var skönt med en ”farlig” människa som rörde vid henne.

Det är så otroligt roligt och väldigt intressant att jobba med denna typen av hästar som är så gröna. De har ju inga dumheter eller olater utan är enbart lite reserverade och ovetande. Och det är bättre än all meditation och alla avslappningsövningar för här måste jag vara fokuserad, andas lugnt och röra mig mjukt och försiktig. Det intressant är att se hur hästarna läser av mig och hur jag kan lära mig läsa dem.

Kommentera

