Projekt hovräddning

Gullans hovar lämnar en hel del att önska. Och efter senaste tappskon så insåg jag att nu måste det bli en förbättring. Så nu är det tillskott i fodret och så penslar jag hovarna med helt vanlig rapsolja en gång per dag.

20120528-103712.jpg

20120528-103749.jpg

4 responses to this post.

  1. Fick också rådet av en hovis att använda Enzion till min pålle. Det syndes stor skillnad redan efter 14 dagar. Tyvärr är det svindyrt att köpa…

    Svara

    • Ja det var knappast gratis men funkar det så är det värt varje krona. Och det låter ju bra att du märkte skillnad efter 14 dagar 🙂

      Svara

  2. Min kompis har det till sitt fullblod och hennes sto är fin i hovarna nu. Tänk vad lite tillskott kan göra för hovarna. =)

    Svar: Har tänkt att köpa dessa saltstenar i olika smaker, men vanemäniska som jag är när jag handlar så köper man alltid samma saltsten. Men nu när jag fick en så får det bli ändring.

    Svara

Kommentera

