Vår

Äntligen vågar jag hoppas på att våren är här på riktigt, för nu KAN det väl inte komma mera snö?! Det har regnat galet mycket här så allt är lera igen men om det nu bara blir riktigt varmt så kommer det växa så det knakar.

Idag har Montana och Godis ridits. Med Montana gick det riktigt bra och med Godis inte alls. Han har så bråttom och blir bara mera och mera uppskruvad ju längre man rider. Jag trodde att han skulle lugna ner sig ju längre tid det gick efter att han tävlade men tyvärr inte.

Det värsta är att  han inte heller mår bra av det då det inte går att jobba honom i form eller göra något vettigt för det enda jag får göra är att sitta och bromsa. Vet faktiskt inte hur jag ska lösa det:( Tips någon?! Pigga och galna fullblod är inga problem men detta är på ett helt annat sätt.

TingvaLee lånade min telefon och tog kort och ja, det är väl så här barnen alltid ser mig – på väg mot stallet med hästprylar i händerna.

Vi gick vanderingsleden runt Jämnesjön i lördags och Lyra var överlycklig över att få bada. Issa går bara i till magen😉

Två av tre barn hängde med

Berra pratar med geten Rolf-Göran/Birk. Det roligaste är att det är geten (så liten den är) som bestämmer över hästarna.

2 responses to this post.

  1. Svar: Köpte ju henne som Skogsmullehäst/promenadhäst. Hon har ont kortfattat när man rider på henne. Hon skulle kunna stått i hagen och skrottat men valde att ta bort henne så hon slipper lida mera.

    Svara

Kommentera

