Sommar!

Plötsligt händer det – det blir sommar🙂

Tyvärr har jag jobbat inomhus hela dagen men det är ändå väldigt skönt med sol och värme. Hästarna har varit nakna i flera dagar nu och det njuuuuter. Pälsen lossar i stora drivor och gräset börjar spira. Konstigt nog glömmer man väldigt fort att det inte var så länge sedan det  var kallt, mörkt och halt.

Blev varsin promenad med Roffe och Nisse. Har en fin skogsslinga som jag gick två varv med varje häst. Blir 2 km var och det är vad som är lagom för dem just nu. Idag var första gången de fick gå själva, utan varandra.

Nisse brydde sig inte speciellt mycket, gnäggade några gånger med gick på. Roffe tvärnitade och tyckte det var konstigt utan brorsan. Men med lite lirkande gick han med men det var ett väldigt gnäggande i början. Han lugnade sig dock rätt fort och skrittade på bra sen.

Efter dessa två rundor var jag ju uppvärmd så jag passade på att ta första löprundan på ett år. Gick långt över förväntan. Sprang bara 2 km men det kändes riktigt bra så det får bli minst en gång till denna veckan. Känner ju pressen att komma i form för att orka rida ordentligt.

Idag har jag även letat efter en hästtransport att hyra. Vi har en toppenfin Henra, enda problemet med den är att jag inte får köra den. (MÅSTE ta E-kortet till hösten). Så när jag, Emma och Gullan ska till Strömsholm kändes det aningens onödigt att Petter ska bli tvungen att först köra upp oss på måndagen och sedan hämta oss på fredagen. Så en transport som vi får köra var det tvunget att fixas.

Det var inte det lättaste visade sig. Vet att för några år sedan fanns det ju på bensinmackarna med det verkar de ha slutat med nu. Sökte på nätet och de jag hittade var antingen för långt bort eller lika tunga som vår. Sen är man ju kräsen och vill inte ha ”vad skit som helst”. Det SKA vara en boggie och den SKA vara hela och fräsch.

Av en slump hittade jag sedan en kille som hyr ut ett Umesläp bara någon mil från oss. Efter lite klurande på om Emma´s bil fick dra den konstaterade vi att det nog har löst sig ganska bra. Nu ska han bara kolla så den går igenom besiktningen, håll tummen.

Snart, snart är det baddags🙂

Kommentera

