Framsteg

Inleder dagen med fågelkvitter. Tror faktiskt att våren är min favorit årstid. Speciellt när fåglarna är hysteriska och kvittrar som galningar.

Kom ut på två turer igår. Det är väl så, bara man kommer ut går det bra.
Berra var riktigt duktig. Han jobbade på kanonbra i traven och orkade hålla formen en bra stund. Jag fick sällskap av Cornelia på Lucas och vi red gamla vanliga Karlarundan. Den sista biten tröttnade han vilket märks extremt tydligt då kan blir jäkligt tjaffsig. Men jag blir verkligen glad när det så tydligt märks framsteg:)

Andra turen blev samma, roliga runda fast åt andra hållet. Kolsvart var det också. Vet inte vem som tyckte det var tråkigast, jag eller Gullan?!
Cornelia red Montana och den lilla hästen var tydligen inte heller speciellt sugen på att ge sig ut i mörkret. Men C. var envis och fick Montana att gå fram. Ponnyideer;)

Känner du så ibland, att man rider enbart för att hästarna ska få motion. Inte för att det är jätteroligt utan för att du måste?
Så känner jag när stackars Gullan ska ridas i mörker;) Hon måste ju röra på sug men det blir ändå inte nåt direkt vettigt av det.
Hon blir bara seeeeeg och motspänstig av att trava och jag blir på exakt samma sätt. Bra kombination.

Men idag hinner jag rida henne när det är lite, lite ljusare och då blir det galopp. Mycket bättre:)

20120315-070502.jpg

20120315-070526.jpg

20120315-070547.jpg

Kommentera

