Lerhögen

20120313-195537.jpg

Gullan gillar våren för det innebär lera. Det finns ju flera anledningar att hon får ha täcke på sig.
Blev ingen ridning idag för jag känner mig inte alls bra. Två av barnen hade magsjuka förra veckan och nån skit har hoppat över på mig. Kände att jag började kallsvettas på tåget hem från jobbet, sällan ett bra tecken.
Är ju livrädd för att må illa på tåget:(
Var alldeles trött bara av vanlig stallgörat så nu blir det till att ta det lugnt resten av kvällen.
Hästarna klagade inte över en extra vilodag;)

4 responses to this post.

  1. Åhh så fin hon är hihih. =)

    Vad får du göra på kursen, jag som inte kan så mycket om ”galoppsporten”

    Svar: Jag är inte klar än med mockningen i hagen för jag fick för mycket flåsor i händerna av allt krattande.
    Tror det kallas för ”flåsor”….

    Svara

    • Haha…känner igen det där med flåsorna, får det direkt. Konstigt egentligen, man jobbar ju med händerna varje dag så de borde ju vara härdade.

      Angående kursen så är detta en nybörjar”rid”kurs. Vet inte exakt vad vi kommer göra men det handlar mera om att rida galopphästar än att träna dem.
      Så jag skulle gissa på mycket sitsträning, en del teori och ganska(?) får vi rida på banan. Tydligen filmas vi också. Hurra ;P Ska bli spännande🙂

      Svara

  2. Vad spännande. =) Låter som en rolig kurs.

    När jag jobbade hos Flemming Jensen när jag var mindre fick jag rida i en jockeysadel (stavas) och det såg mega roligt ut när jag hade långa stigläder till den sadeln.

    Svara

Kommentera

