Kallt

Red tre hästar i tisdagskväll och jag frös. Vart tog vårvärmen vägen?

Gullan skötte sig fint, seg i början men när jag äntligen hittade en väg som gick att galoppera på så vaknade hon till. Efter det jobbade hon på riktigt bra i traven. Hon var så där mjuk och fin som hon KAN vara.

Berra var lite smågalen i början och bockade och stegrade. Fast han är ju snäll så man behöver bara muttra lite på honom så skärper han sig. Galopperade tre korta sträckor och travade en del, gick riktigt bra.

Montana och Godis fick sig en liten skrittur. Jag red barbacka på Godis, extra mysigt.

Igår tog jag och Emma Karlarundan på Gullan och Lucas. Gullan tyckte det var såååååå tråkigt, knappt hon lyfter på hovarna.

Nu vill jag ha vår men det vräker ner snö ute, onödigt.

Kommentera

