Ridning i dagsljus

Jag slutar jobba kl 15:00 på fredagar och idag han jag rida första turen i dagsljus. Så underbart!

Passade på att jobba Gullan när man för engångs skull ser vart man galopperar. Hon skötte sig första fyra sträckorna. Då var hon precis sådär underbar som hon KAN vara. En ”åka häst” häst helt enkelt.

Men näst sista sträckan tyckte hon tydligen att jag skulle börja rida lite för halvvägs så tog hon bettet och stack. Jag kan överleva en fartgalen häst men det hon gör när jag försöker ta i henne är INTE ok. Hon bockar!!!!! J*vla galning rent utsagt. Känns aningen lurigt att rida på henne när hon gör så.

Får bli stentuff ridning 7 dagar i veckan så hon GER sig, för detta är ren och skär trots.

Det positiva är att Berra kunde galoppera två kort sträckor utan sällskap. Superduktig!

Det går framåt varje gång man rider honom. Riktigt kul🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skissade på dräkten för Johnny Cash, Nisse och Roffe (eller vad han nu ska kallas). Fast Petter vill inte ha en massa rosa. Förstår inte detta, det som är så fint🙂

Får väl bli mera svart än rosa då men lite rosa måste vi ha med🙂

 

2 responses to this post.

  1. Tycker dressen ser jättefin ut!!! Även om jag inte är någon ”rosatyp”.

    Svara

Kommentera

