Och där var det kört….

Vi har klarat oss hela ”vintern” men imorse frös vattnet i stallet. Det var väl ganska väntat men ändå lika tråkigt. Innebär ju en del extra arbete när man får bära vatten från huset till stallet. Och nu kommer det inte tina förrän det blir riktigt varmt igen dvs vår. Kul med hästar!

Red Gullan igår kväll och galopperade en hel del. Tanken var att hon skulle bli av med lite överskottsenergi men den enda som blev trött var  jag. Och det var kallt, riktigt kallt. Att galoppera på ett halvgalet fbl i -15 grader är inte helt underbart. Mina fingrar hade (trots dubbla vantar) stelnat redan efter några hundra meter.

När jag väl galopperade var jag ju tvungen att hålla ett bra tag i henne för att hon skulle sköta sig vilket gjorde att fingrarna stelnade i det greppet. Inte skönt!

När de väl började tina när jag skulle skritta av gjorde det så jäkla ont att jag var tvungen att gå av och gå för att kunna fokusera på något annat. Fy f*n säger jag bara. Gjorde ont i flera timmar efteråt. Kan ju inte vara nyttigt?!

Som sagt, det är kul med hästar😉

Blev en skritturBerra också och han var pigg men skötte sig ok. Lucas hängde med som sällskap och han fick trava emellanåt för att hålla jämna steg med Berra, en liten räserskrittare.

Idag hade jag tänkt rida men eftersom termometern visar på dryga -15 nu med avstår jag faktiskt. Ska ha ridlektioner imorgon. De lär bli korta och intensiva. Teori i uppvärmd sadelkammare låter som ett bra alternativ🙂

Trevlig fredagskväll i vinterkylan!

 

5 responses to this post.

  1. Har du provat eluppvärmda vantar? Kolla på http://www.warmnsafe.eu eller http://www.coldworkz.se. Hörde om en som köpte från något av ställena och blev jättenöjd.

    Svara

  2. Har du testat eluppvärmda handskar? Har hört av en att det funkar kanon.

    Svara

  3. Japp, våren är på gång! Hästarna har börjat fälla och katten likaså.

    Svara

Kommentera

