Häftigt uppvaknande

Inatt vaknade jag kl 02:00 av världens jäkla åskknall. Rutorna skallrade och hundarna vaknade och började skälla. När jag var ute tidigare på kvällen och red såg jag att det blixtrade tre gånger men var lite osäker på om det verkligen var åska. Men det var det tydligen. Tror aldrig jag varit med om att det åskar i december.

Gårdagskvällens väder var aningens omväxlande. Först var det igenmulet och kolsvart, sen regn, efter det blev det stjärnklart och månen lyste så fint. Någon timme senare började det ÖSregnade det. Efter det haglade det och blåste storm. När jag var klar för kvällen vid 23-tiden så var det stjänklart igen. Helt galet😉

3 responses to this post.

  1. Har inte heller hört talas om åska i december. Vädret i år är ju helt sjukt upp- & nervänt!!!

    Svara

  2. Va åskar det i December? Jag sa precis till min son i morses att det aldrig åskar på vintern. Får nog äta upp det……
    Men visst det har ju aldrig varit så här varmt heller.

    Svar: Får säga trevlig helg i efterhand =) Ja visst är det mycket jobb men otroligt glad att ha hästarna i samma del av stallet sen.
    Skor du dina hästar själv?

    Svara

    • Nej jag har heller aldrig varit med om att det åskar på vintern. Alltid lär man sig nåt nytt😉

      Svar: Nej jag skor inte hästarna själv, kan slå på en tappsko men det riktiga jobbet vill jag allt ha en bra hovslagare till.

      Svara

Kommentera

