Boktips

Man har ju bokhyllorna fulla av hästlitteratur men vissa är ju favoriter.

Jag har några böcker av Monty Roberts och det är riktiga guldkorn tycker jag. Vi var även och såg honom nere i Helsingborg för några år sedan och det var riktigt imponerade och även väldigt tänkvärt. Kan verkligen rekommenderas hans böcker, finns ett flertal Vi har även filmen om Shy Boy, riktigt fascinerande att se att den en gång vilda mustangen väljer att komma tillbaka trots möjligheten att få leva fritt.

Såg att Monty Roberts kommer att vara i Danmark i vår och håller clinic. Jag SKA dit! Sättet han jobbar med hästarna med sin ”join-up” och även hans sätt att tänka att hästen visar vad som är fel tycker jag borde få mycket större uppmärksamhet. Jag tror det skulle underlätta mångas dagliga hantering av sina hästar. Sen gäller det ju som med allt annat, har man riktigt allvarliga problem – sök proffesionell hjälp!

 

Kommentera

