Mja

Testade den bomfria sadeln (Barefoot Nevada) idag. Är ju inte överförtjust. För att vara riktigt ärlig, det var det värsta jag ridit i. Red en tur på Godis och en tur på Lucas. Och detta ska vara en bra bomfri sadel. Förstår att hon som äger den inte vill använda den. Jag var ju egentligen själv sugen på något liknande för några år sedan men är glad att jag höll i plånboken.

Visst, det ska väl kännas skillnad på en bomfri och en vanlig men då borde det ju vara till det bättre?! När jag red första turen hade jag helskodda ridbyxor vilket gjorde att jag ”satt fast” bättre. Andra turen red jag i jeans (vilken man borde kunna göra i en westernsadel) och det var som att sitta på en såpad boll.

Men, men jag ska ge det några gånger till. Kanske är en vanesak? Enda fördelen var att den verkade ligga bra på Lucas, jämt svettig och inte i närheten av att det var märken vid ryggraden. Men det hjälper ju inte när man själv blir galen😉

Det fick plats två barn i den iallafall.

 

 

Kommentera

