Nya (små) invånare i stallet

Idag blev det till barnens förtjusning äntligen katter i stallet igen. Jag är väl inte den största kattälskaren men när man inser att mössen (och råttorna) inte blev färre trots en jäkla massa fällor.

Så nu bor det två väldigt söta små katter i sadelkammaren. Den ena är döpt till Ronja (Vilda´s katt) och den andra tror jag heter Smulan (Tigra´s katt). Hyfsat tama och dom äter och spinner så det ska nog funka fint.

7 responses to this post.

  1. Tullenussiga och jättesöta!!!! Kattungar är nog det bästa som finns!! Vår ena katt knep en mus i källaren i vintras, musen hade lyckats missa alla fyra fällorna som stod där…

    Svara

  2. Naw, vilka sötnosar! Är de okastrerade så har ni snart massor av katter där som kan hjälpa till att fånga råttor. *s*
    Nej, men jag är kattälskare så jag säger att ni har två superfina tjejer där. Fick jag skulle nog hela huset vara fullt av katter här men jag får nöja mig med två för stunden, de ska ju flygas över till USA sen och det är ju inte gratis det heller.

    Svara

    • Haha, det SKULLE vara två honor men vi konstaderade idag att det är nog en av varje ;P Fast det blir sterilisering av honan och kastrering av hanen. Inga mera kattungar här😉

      Svara

  3. Posted by Ellen on 23 augusti 2011 at 18:37

    Usch fy, det borde vara olagligt att ha så urgulliga kattungar när inte jag har det! :O Verkligen jättesöta!!

    Svara

Kommentera

