Ny kille

Just nu är Petter och min bror påväg till Växjö för att hämta hem nya killen. Ett treårigt fullblod. Ska bli väldigt spännande att se vad det ska bli av detta. Han är bara insutten och det var nästan två månader sedan. Lär bli lite rodeo här hemma😉

Enligt ägaren är han just nu tjock, knottbiten och en halvmeter lång man. Låter som det finns att göra.

Bild lånad ifrån http://farabol.zoomin.se/

10 responses to this post.

  1. Antar att fullblod inte ska ha lång man, men det är ju något att hålla i vid rodeon…
    Lycka till med nya hästen!

    Svara

  2. Snygging! Fast nog tycker jag att fullblod kan ha lång man, men jag är ju lite partisk då som har låtit manen växa ut på min fullblodstös,🙂

    Svara

  3. Själv har jag islänningar, och de SKA ha lång man. Men det är ju olika användningsområden på hästarna och jag antar att det är opraktiskt vid galopplöp och hoppning med lång man.

    Svara

  4. Grattis till nya hästen! Jag har ridit amatörlopp på mamman till den, och red den även i träning i flera år. Mycket trevlig häst med väldigt trevligt temperament.

    Svara

    • Vad kul. Alltid spännande att höra lite mera fakta kring föräldrarna. Enligt vad jag hört så ska pappan också var OK att hålla på med så det verkar ju lovande.

      Svara

  5. Posted by Catalin Johansson on 11 oktober 2011 at 16:57

    Berra kallades snyggingen innan, ja hans båda föräldrar hade ett fantastiskt temperament/ Uppfödaren

    Svara

Kommentera

