Dessa j*vla skor

Igår skulle jag tömköra Kasira var det tänkt men vad ser jag när jag kommer ut i hagen? Det fattas en sko i fram IGEN, tyvärr samma sko som hon redan tappat hundra gånger. Hovis kommer imorgon och ska då även rikta till ett par reservskor så jag kan slå på en nya sko direkt. Men jag måste iväg till Ladugårdsinrede och köpa söm. Blir lite svårt annars 😉

Halt som sjutton var hon ju såklart, lilla hästen. Överväger att limma fast skon med Karlssons klister snart 😦

Gullan skötte sig fint igår trots skitunderlag. Vi travade fram i paddocken och hon var mjuk och fin. Sen galopperade vi bort till jordkällaren (2,5 km). Första biten väldigt lugnt och sista delen i lite raskare tempo. Men tyvärr är det ju lite för hårt och lite för stenigt för känsliga fullblodshovar så hon blev öm i tassarna och lyckades trampa upp ett sår i sulan i ena bakhoven 😦

Gullan vill galoppera på bomull. Förstår varför hon i stort sett bara startat på gräs 😉

Det positiva var att hon i övrigt var helt oberörd av rundan, hade underlaget varit bättre hade hon gärna gått lika långt till.

Kommentera

