Hoppträning nästa

På torsdag ska jag och Emma iväg med båda rara pållarna på hoppträning. Ska bli väldigt spännande för det blir mycket nytt på en gång.

Kasira har aldrig åkt trailer (bara lastbil), ingen av dom har (vad jag vet) varit i ridhus och Kasira har aldrig hoppat. Kan gå precis hur som helst 😉

Igår red vi båda i paddocken och liten börjar se riktigt trevlig ut. Vinterpälsen släpper allt mera och hon musklar sig lite mera för varje vecka.

Gullan skötte sig bra, vara bara lite i galoppen som hon glömde bort hur man springer framåt och tvärnitade och bockade. Men när hon väl skärper sig och jobbar är hon väldigt trevlig att rida.

Inatt har alla hästarna gått ute 🙂 Skönt både för dom och för mig. Släppte ihop Gullan & Kasira med Lass & fölis i sommarhagen. Gullan ville väldigt gärna hälsa på fölis men det gick Lass INTE med på. En del springande men dom lugnade sig väldigt snabbt.

Nu håller vi tummarna för fortsatt bra och varmt väder så dom slipper stå inne på nätterna.

2 responses to this post.

  1. Hoppas det gick bra för er! 🙂

    Svara

  2. Okej…nu ska jag sluta prata om min hopprädsla inför den kommande hoppträningen i slutet av maj…
    Jag har trots allt en hopphäst som är rutinerad…Lycka till, berätta hur det gick!

    Svara

Kommentera

