Låååååångfredag

Trots att jag slutade tidigt igår och varit ledig  idag är jag seeeeeg. Så brukar det vara när man är ledig, totalt livsfarligt.

Igår red vi Gullan och Kasira över kalhygget och cantrade ca 2,5 km i lugnt tempo. Dom skötte sig fint båda två, fast högen med tegelpannor var lika faligt som vanligt 😉

Kasira var superpigg och ville fram, fram, fram.Bra tecken. Tyvärr trampade hon av sig en sko igen. Som tur var blev det efter att vi cantrat klart men hon är superöm utan så hon haltade lite hem.

Hovisen kunde komma redan idag och slå på den igen. Tyvärr så var hon fortfarande öm trots sko på så vi avvaktar  och hoppas att det lägger sig snabbt. Ska inte vara någon fara enligt hovslagaren men jag är alltid supernojig.

Idag och imorgon är det vila för båda två. Jag har ändå ridit två hästar på praktiken så lite motion har jag fått ändå 🙂

 

 ”i sommar ska våra pållar traska här”

Kommentera

