Vinterdeppig?

Ja vad ska man säga om Gullan? Tror att hon också har tröttnat rejält på vintern. Hon uppförde sig INTE idag när Emma red.

Det knäppa med GulliGullan är att om hon står snällt och lugnt på gången innan ridturen vet man med 99% säkerhet att hon planerar nåt hyss. Är hon däremot jäklig på gången sköter hon sig när man rider. Vilket är att föredra?

4 responses to this post.

  1. Posted by emma on 03 mars 2010 at 19:19

    Jag föredrar jävlig på stallgången innan ridturen!!!

    Svara

  2. Men seriöst, varför är det så? Jag kan också luras av det där flera gånger. Är Taurus lugn som ett lamm inte kan jag ge mig den på att det är hjärnspöken ute. Och är det tvärtom går han som ett lamm obekymrad av allt. Vad beror det på? Ändrar man sin ridning när de verkar nervösa och tvärtom?
    Intressant fråga iaf.

    Svara

  3. HAHa en sån häst har jag med! Helt sjukt!

    Svara

  4. Posted by emma on 03 mars 2010 at 22:43

    Att man skulle ändra sin ridning vette sjutton, för isåfall borde Gullan idag skött sig utmärkt på ridturen.. För jag var jätte positiv å såg fram emot en galopp genom snön i morgonsolen.. men icke.. hon jävlades som bara hon kan!

    En del hästar går helt enkelt inte att förstå sig på.. 😉

    Svara

Kommentera

