Sötaste små

Var hos grannarna igår och verkade deras två minishettisar. Det måste vara dom sötaste hästarna jag sett på länge. Så små att jag var tvungen att sitta på knä för att kunna verka ;) Men jättesnäll. Fast när dom ryckte lite med benet var man ju nästan rädd att dom skulle gå sönder ifall man höll för hårt.

Våra två äldsta döttrar fick rida lite på den ena och dom såg ju för stora ut, inte ofta det händer.

Vi ska få låna hem dom som gräsklippare till parken, kommer ju klappas sönder dom små ponnysarna.

Bismark spanar

Jag och Vilda red bort till grannarna på Tara och Godis. Var kul att se hur lugn Tara var med Vilda på ryggen. Ska ta en ny tur i skogen idag, är väldigt kul om det funkar så hon kan följa med ut och rida lite oftare. Fast hästen är så stor och ungen så lite att jag får slänga upp henne.

Barock och bakdelen på Lucas

Jag red även Barock och Lucas igår. Barock hade det SÅ kul på ridbanan. Oj vad han inte gillade dressyr men nyttigt och väldigt nödvändigt var det. Och det är ju kul när man i slutet på ridpasset märker att det lossnar :)

Slappis i hagen – söta Godingen

Lucas fick också jobba lite på ridbanan och skutta över små, små hinder som barnen byggt upp. Små både på höjden och på bredden så det var ju bra lydnadsträning. Red även en sväng i skogen på honom och upptäckte att någon (skogsfirma?!) håller på och gör en väg uppe i skogen bakom vår gård. Antar att dom ska ta ner skog, men hur nära vårt vet jag inte än. Återstår att se.

Och jag saknar mina fblsdamer. Sist jag pratade med hingsthållaren Gullan står hos var hon INTE dräktig :( Nytt försök är antagligen gjort så nu hoppas jag att det blir fölis.

2 responses to this post.

  1. Tara ÄR en lugn och fin häst vid ridning. Mycket trevlig att rida, kan dock vara lite osäker vid ensamritter.

    Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

